One more "bad hair day" to go.......

Jag och min kollega har under de senaste veckorna gått och längtat till dagen D. Eftersom jag var förutseende sista gången jag var hos min frissa bokade jag en tid för klippning före skolstart. Klantigt nog missade jag att den tiden sammanföll med uppstartsdagarna med jobbet som var på annan ort. Eftersom min frisör är en väldigt populär kvinna var det bara att ställa sig på en väntlista då nästa klipptid som passade mig var ledig just på tisdag klockan 16.00. För att uttrycka sig milt är håret just nu är katastrofzon. Luggen har sedan länge passerat ögonen, topparna har böjt på sig så att håret mer liknar en julgran än en frisyr. För att kompensera det fula hårsvallet har jag i veckan gått i mina högsta klackeskor, varit iförd klänning och moderna byxor för att personer jag möter inte ska inse hur extremt fult håret är.
Det skiner dock igenom när jag och kollegan träffas. Vi har nästan på klockslaget koll på hur många timmar det är kvar innan det är sax dax och vi påminner varandra varenda gång vi ses.

Helgen har förövrigt varit tipp topp och här följer en kort summering;
Lyckad surströmmings fest trots alldeles för lite kokad potatis. Kompenserade med ett par pajer till efterätt så jag tror att alla tillslut var mätta och glada.
Lördags lunchen åt familjen på amerikansk snabbmatsresturang trots principer och fetthalt. Gott var det och sonen åt till föräldrarnas stora lycka upp nästan hälften av all mat som han fick!!!!!!!!
Antikgaraget hade under dagen öppet och efter stängning åkte familjen på auktion som det kommer skrivas mer om i nästkommande inlägg!

Happy Sunday!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0