När vet man att sommaren verkligen är slut?

Det var någon som berättade för mig att hösten kom rekordsnabbt i år. Redan i mitten på augusti ska vi här i norra delen av landet tydligen fått inträdesbiljett till denna ljuvliga årstid. Jag kan väl inte uttrycka mig mer ironiskt eftersom de gula och röda löven som jag så gärna spatserar i nu ligger som en brun blöt sörja på tomten i väntans tider på att bli ihopkrattade.
Det har till och med ryktats om något som kallas för höstmode och att det ska finnas i butikerna runt om i staden. Detta var jag och spanade in i lördags tillsammans med min käre vän. Iförd partyklackarna och lite smink såg dock hela jag ut som min tråkiga gräsmatta. Det var verkligen hög tid för prioritering. Jag missade mycket av höstmodet eftersom jag la det mesta av mitt fokus på att hitta en foundation till mitt skräckinjagande grå ansikte. Det testades krämer och det var inte bara en gång som jag hamnade i chock. Som mina elever skulle säga; Fatta, brunkrääääämen kosta typ 600 spänn!
Med lite perspektiv kan jag berätta att en bättre vinteroverall till sonen har samma pris. Nåja, jag undrar om jag valde den billigaste på marknaden som ligger i samma prisklass som en mössa från Polarn och Pyret.
Hur som haver har ansiktet ändrat lyster från höstblask till höstglöd. Från och med imorgon är det "inte utan min foundation" som gäller!
Happy Monday!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Tråkig gräsmatta?! Inte du inte! :)

2008-10-14 @ 13:57:28
Postat av: Nina

Det enda negativa med din nya lyster är att JAG känner mig ännu mer glåmig... men vad gör det, jag dämpar ljuset och kurar ihop mig i soffan istället!

2008-10-15 @ 14:00:10
Postat av: Monica

Tja.. vad säger man. Det kostar på att ligga på topp.

kram på dig

2008-10-16 @ 15:52:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0