Favorit i repris.

För många år sedan var jag och en av mina bästa vänner på ett av Umeås shoppingcentrum. Hon var på jakt efter ett par nya jeans och jag följde mest med som fikasällskap. Vi hamnade i en liten butik och eftersom vi var de enda kunderna kunde kompisen snabbt få all den uppmärksamhet hon behövde. Han var snäll och tålmodig och kunde utan problem hitta olika jeansmodeller som verkade fina. När han skickat in henne i provhytten vände han sig mot mig och sa "Jag har ett par jeans till dig" och försvann ut på lagret.
Jag som inte hade några planer att gå på det billiga tricket stod lugnt kvar och smålog för mig själv. Ut kom han med ett par Leejeans som var väldigt snygga. Jag provade dem, och visst satt de perfekt! Den gången gick vi båda från affären med varsin påse
Precis som perfekta jeans som används ofta höll de inte vidare länge och eftersom mina lår liksom släpar sig mot varandra när jag går blir de extra tunna. Jag har inte velat slänga dem och då hamnar de i en speciell "lagningshög" där jag förvarar kläder jag ska laga. I helgen åkte högen fram och där låg jeansen som fortfarande var lika sköna. Jag sa till sambon att detta verkligen var sista gången jag lagade dom men efter jag gått i dem under helgen så tror jag inte det....

Happy Sunday!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0