Tisdagstema; Orange

image93


Jag har en liten smygböjelse för orange och har nog haft det hela mitt liv. Vi kallar denna mojäng för "bollarna" hemma hos oss, den står normalt tillsammans med en tovad dalahäst i orange som min kreativa faster gjort och några vaser i samma färger.
Jag införskaffade "bollarna" på en auktion för många år sedan. Det tog som vanligt på auktion lång tid och eftersom jag hade en tid att passa var jag tillslut tvungen att begära fram dem. Det slutade med att jag blev dagens garv på den auktionen för att auktionisten inte kunde tänka sig att någon skulle vilja äga något så fult! Jag fick till och med en kram av honom när jag faktiskt betalat för eländet. Lätt generad och med röda kinder lämnade jag glatt den auktionen med mina orangea bollar!



Happy Tuesday!


© Bild Privat

Kommentarer
Postat av: AnCa

Hade han inget sinne för humor alls den auktionisten, "bollarna" är ju jätteroliga!!! Fast du fick dem billigt va ;o)

2008-05-06 @ 12:46:14
URL: http://puppylove.blogg.se/anca/
Postat av: Anna

Rolig o dekorativ...som molekyler.

2008-05-06 @ 15:55:46
URL: http://filipendula.blogg.se
Postat av: Hanna-Sofia

Hahaha.. vilken härlig historia. Jag tycker dom var underbara jag!

2008-05-06 @ 21:19:54
URL: http://nancyandi.blogg.se/
Postat av: Hjärter Dam

Du äger ju även en annan sak som är om möjligt fulare, svamplampan du fick av mig .. fast den kanske du gjort dig av med i smyg på någon loppis ;)

2008-05-06 @ 21:32:19
Postat av: Johanna

Dessa underbara bollar :)

2008-05-07 @ 19:31:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0