Med sommaren kommer projekten.

När jag klev upp ur sängen strax efter åtta var det 18 grader varmt i skuggan hos oss. De varma dagarna har varit helt underbara och fulltecknade med diverse husprojekt.

Jag har de senaste veckorna pratat mycket om att göra något åt groventrén i Röda VIllan och sambon vill strukturera garaget. Sagt och gjort, igår var vi på praktisk stadstripp och besökte affärer som K-Rauta, Jula och Coop Bygg. Vi kom hem med två rejäla lagerhyllor modell järn (med livstidsgaranti), en ny grill och några stackars penséer.
I samma veva kom min kära vän förbi och hon sattes i arbete på en gång. Det planterades och husets alla blommor fick ny jord. Det blev bara en kort paus för årets första lakrtispuck.

Idag tog vi ut torkskåpet och den enorma garderoben från groventrén och in i garaget för att göra mer förvaringsutrmme. Nu är det bara att bestämma färg till väggarna och därför har jag alla mina inredningstidningar framför mig för att få inspiration. Projekt Röda Villan är igång, nu på riktigt!

Happy Sunday!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0