Halvtid blir heltid.

Åter igen efter 5 månader av halvtidslyx var det idag dags att återgå i full tjänst. Det har inte riktigt passat mig att arbeta femtio procent som i tid endast varit fyra förmiddagar per vecka. Jag skyller det på mitt kontrollbehov över min kaotiska arbetsplats, för trots chefer och övriga anställda går väl inte skutan utan mig?

Ja, ja nu är jag tillbaka så då borde allt vara lugnt, eller? Härom kvällen planerade jag dagens lektioner som visade sig bli sjukt kreativa där eleverna skulle arbeta praktiskt med geometriska begrepp. Allting planerat och förberett i minsta lilla detalj, det skulle bara vara att sätta sig på en stol och titta på medan de halvstora änglarna arbetade.
K.A.T.A.S.T.R.O.F. Jag menar hur svårt kan det vara att hitta fyrkanter och cirklar i omgivningen för att mäta omkrets och area? Jättesvårt enligt några av mina unga adepter som inte kunde hitta en endaste. Det hela slutade med att jag kände mig som matadoren i Tjuren Ferdinand som när det väl blev rast frustade in i personalrummet med mitt slitna hår. Tur att det är helg snart.....


Happy Thursday!



Kommentarer
Postat av: Annica

Förstår känslan, skönt att inte vara ensam.

2008-05-15 @ 22:31:46
Postat av: lotta

hittade hit fran mitt lilla bo. här var det fint! kommer tillbaka!

2008-05-16 @ 08:30:26
URL: http://www.gottablandat.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0