En helg i storstan avklarad.

                              

Oj vad det kliade i bloggfingrarna igår, jag kan berätta att jag har stoft för en hel veckas bloggande så det kanske blir en och en annan upprepning.
I fredags övergavs Röda Villan för att i tre dagar förvandlas till ensamma mamman goes shopaholic. Jag och min kära vän åkte från Umeå vid lunchtid i fredags för att hälsa på våran utflyttade kamrat som hittat kärleken i Täby.

Det blev långa promenader i citys affärer med ett mycket förstående och tålmodigt sällskap. Jag vill närmast beskriva tiden som effektiv för trots att vi tog pauser med jämna mellanrum avslutades dessa oftast av någon ivrig shoppare (som kanske var jag).

Jag hade en tro att jag skulle hinna till Vasastan och strosa i någon av antikaffärerna som man kan hitta i olika källarlokaler för att kanske hitta något efterlängtat föremål till porslinssamlingen. Det närmsta antikaffär jag kom till blev ett besök på Designtorget som nog är min  favoritaffär. Där hittade jag en skärbräda med läckert 70tals mönster som jag inte kunde motstå, så till alla som blev förfärade sist jag köpte en skärbräda för trehundra kronor kan jag glatt meddela att jag nu har en till.

På lördag kväll blev det kompis samling i Täby för sushikväll. Jag passade på att äta ordentligt eftersom jag saknar sushikompisar i Röda Villan. Efter sett tillagandet kan de dock räkna med att någon gång blir ofrivilliga testpersoner till hemlagad sushi.

När jag igår kväll satt på flygplatsen och väntade på planet hem var shopping begäret stillat, sushimagen mättad och jag kunde inte önskat annat än att vara hemma igen.

Tack till alla mina vänner som förgyllt helgen!

Happy Monday!


© Bilder privat

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack själv! Och tänk, nu har jag oxå en jättefin skärbräda i mitt hem. Absolut värd alla sina hundralappar :)
Kram

2008-05-19 @ 21:16:01
Postat av: eva

Sushin var ju fantastisk god :) nu får vi se till att äta lite sånt här oxå!

2008-05-19 @ 22:02:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0