Antikmässa

image89

  

Igår tog vi bilen in till stan för att besöka Antikmässan. Det var inte så många utställare men massor av vackra och läckra föremål att vila ögonen på.
Jag måste bara nämna två favoriter från mässan. Den ena var en stor vacker figurin föreställande ett piano med en kvinna och man i barockklädsel i helt perfekt skick med utsökta detaljer av bl.a. noterna. Urtjusig verkligen!
Den andra var en vit plastbricka med höga glas på plastfot som min kära mamma också har. De brukade jag som liten dricka milkshake ur men nu är de är sedan länge tillbaka instuvade i något skåp. Mannen som sålde dessa skulle ha 550kr för dem vilket fick mig att brista ut i skratt. Dags att ringa till mamma och berätta vilka rariteter hon förvarar i tvättstugan.....

Det var en riktig uppladdning inför nästkommande helg då det är storloppis i Umeå. Helgens och nästa veckas arbete blir att packa och prismärka porslinet. Håll tummarna för god försäljning!

Happy Friday!


Man kan nästan se de vita glasen på den stora bilden om man anstränger sig riktigt noga. Titta bortanför bordet som står på bordet till vänster


©Bild -privat

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0