Tisdagstema; Elektrisk

image57

Jag är lite sen med tisdagstema. Igår fanns inte riktigt tiden att sätta sig ner och blogga eftersom hela familjen förflyttade sig från Umeå till Arvika. I bil dessutom vilket ger många minuspoäng till mitt nyårslöfte.
Eftersom min mobiltelefon är av det modernare modellerna kan man ju surfa på nätet. Jag lyckades faktiskt att ta reda på tisdagstemat denna veckan! Själva bloggandet vågade jag mig inte på så det blir tisdagstema idag istället.

I bilar finns det många elektriska finesser kom jag fram till igår. En av dessa är elhissarna och jag kan berätta att elhissarna i min bil lever ett alldeles eget liv.
För ett par veckor sedan när jag skulle backa ur bilen från garaget så såg jag att fönstret till förardörren hade åkt ner fem centimeter. Hur detta hade gått till en gåta eftersom ingen av oss har för vana att köra med öppna fönster mitt i vintern. Tro nu inte att det bara var att trycka på hissknappen och fönstret åkte upp. Nej, det var bara att ta sig in till stan i snöstorm med öppet fönster. Istället för att fara in på närmsta verkstad så körde jag med öppet fönster i två veckor tills svärfar kom på besök och lagade eländet.
Tur att det finns varma mössor!


Kommentarer
Postat av: jette

låt kyligt att köra med öppet fönster... bra historia till bilden :)

2008-03-20 @ 07:49:24
URL: http://www.jette.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0