Tillbaka i Röda Villan.

         


Då var vi alltså tillbaka på lugna gatan efter en härlig vecka i Arvika. Jag vet inte hur det kommer sig men när man kommer hem efter semester blir det stökigt överallt. Kanske inte så konstigt eftersom vi bara släppte ner packningen på golvet när vi kom hem. Vi tog inte tag i uppackandet igår för då var det så vackert väder, solen sken och det var upplagt för skidtur på isen med pulkan. Det var bara det att jag inte orkade ta mig från soffan så istället för att vara ute eller packa upp för den delen så låg jag i soffan och hade dåligt samvete för att jag borde gå ut och njuta. Min kära sambo räddade mig ur min "icke så kreativa koma" genom att ta mig och sonen på promenad senare på eftermiddagen.
Idag snöade det så vi passade på att ha S.U.P.det vill säga Stora Uppackar Dagen. Eftersom jag inte har varit så strukturerad som jag borde tog det väldigt lång tid, samtidigt som jag tog priset som den sämsta mamman för dagen två gånger.

Det är nämligen så att vi transporterade en motionsmaskin från Arvika som jag köpt i ett svagt ögonblick på auktion tidigare i vinter. Kostade endast 200kr därför var det en alldeles strålande idé att köpa den. Igår kväll monterades den och har idag varit klätterställning till sonen.
På förmiddagen hörde jag sonen förtvivlat skrika från rummet där maskinen förvaras och när jag hittar honom sitter huvudet liksom fast mellan handtagen och stommen. Jag blev lite nervös för jag såg att han satt fast ordentligt och min reaktion var att börja fnittra hysteriskt. Skrattandes försökte jag förtvivlat få loss honom, det slutade med att jag fick föra hela honom genom ställningen. Han har faktiskt inte provat detta någon fler gång så han kanske lärde sig något.
Innan kvällsmaten var det dags igen, då lyfte jag upp honom på stå plattan på maskinen för att trampa runt och då lyckades jag med konststycket att klämma fast sonens stortå i maskinen. Mindre lyckad mamma idag alltså men jag får kompensera med att vara den bästa imorgon.

Happy Thuesday


Kommentarer
Postat av: Anonym

Verkar vara en farlig maskin du köpt du?!
... Längtar efter er!
kram från Hjärter Dam

2008-03-25 @ 23:59:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0