SOS -sex och samlevnad.

image54

Vi har precis börjat med att arbeta med sex och samlevnadsundervisning i min klass. För att inte eleverna ska skruva på sig och falla ner på borden med högröda ansikten så har de helt enkelt förkortat "det pinsamma" ämnet till SOS.
Jag och min manliga kollega delar de unga herrarna och damerna åt som man oftast gör vid "lite pinsammare" tillfällen. Vi hade första lektionen i onsdags och jag hade verkligen tänkt till! Vi startade med att göra regler som ska gälla för att gruppen ska kunna prata så öppet som möjligt. Efter det skulle vi prata om hur viktigt det är med bra självkänsla. Självkänsla pratade om i exakt 37 minuter sen höll en av tjejerna upp handen och ställde en fråga som inte handlade om självkänsla. Jag kan av tysthetslöfte inte berätta vad den unga damen frågade men jag kan upplysa att samtliga deltagare i rummet vred sig av skratt efteråt.
Jag och kollegan hade sagt att första tillfället bara skulle vara i 45 minuter så börja förklara svaret efter skrattattacken skulle jag inte ens hinna med. Så imorgon är det dags att gå pang på rödbetan och jag har till och med läst på ifall jag skulle  ha glömt något. Önska mig lycka till!!!!!

Happy Sunday!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0