Påsk och dammsugare.....

          

Nu är det påskat hemma hos oss i röda villan. Till skillnad från julsaker som vi förvarar i tre flyttkartonger så kan jag berätta att vi har ett fåtal påsktuppar och dukar liggandes på botten i en alldeles för stor kartong. Därför placerar jag alla tuppar tillsammans så att det ska synas.

Snön yr utanför fönstret så idag blir det en mysdag inne. Förutom för sonen, han får sova ute. Han bestämde sig nämligen att sova utan blöja inatt den låg bredvid honom när jag hämtade honom i morse. Jag kan berätta att det droppar fortfarande från hans madrass som jag hängt upp.

Ja jag kanske skulle ha köpt den där dammsugaren som jag fick demonstrerad för mig i fredags. Du kanske har hört talas om företaget Aromatech, det hade inte jag när de ringde och sa att de skulle komma hem till mig och rengöra valfri matta, möbel eller madrass helt gratis. Småbarnsförälder som jag är tackade jag naturligtvis ja eftersom vår röda tygsoffa såg för bedrövlig ut. Så sagt och gjort kom den stackars försäljaren hem till oss och rengjorde mattor och soffa. Rent så in i tusan blev det men inte hade jag någon tanke på att köpa en dammsugare för 34000kr för det. Efter två och en halv timmas städandes demonstration tackade vi vänligt och bestämt nej till detta under till maskin. För tänk så mycket annat roligt man kan ha för 34000 istället för att ha dem i städskåpet.......

Happy Sunday!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Då blev ni av med alla hundhår hoppas jag. AB

2008-03-09 @ 21:13:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0