Mygg och mössa

Idag tog jag på mig mössan igen. Inte på grund av kyla utan mer för att jag inte vill vara förkyld längre. Min sambo undrar nuförtiden dagligen hur många kilo jag gått ner eftersom jag inte kan gå många meter utan pappersnäsdukar eller annat snytbart material. Nåja, nog talat om detta, jag lär väl bli frisk någon gång.

Sent på fredag kväll var jag ute på tomten för att se hur perennerna växer i år. Eftersom min heliga guru inom trädgårdskonst (min mamma)  skulle komma på besök på lördagen var det bäst att vara väl förberedd. Det var då jag först kände något och sen såg jag dem. I en flock på miljontals miljarder verkade de intagit min tomt och även mig. Stora, feta och blodtörstiga var de och innan jag skyndat mig in hade mina fötter och anklar blivit angripna. I min depression över myggens intågande ställde jag mig och bakade bullar som jag åt istället för middag.

   (Fat; Ignis UE)

Tur då att svärmor skickade med oss en Aloe Vera planta hem för medicinskt bruk sist vi var på besök. Den används nu flitigt på myggbetten i hopp om att det ska klia mindre. Jag kanske inbillar mig men det fungerar rätt bra än så länge fast med myggpopulationen ute i trädgården kanske vi behöver en till innan midsommar.

 (kruka; Gunnar Nylund Rörstand)

Happy Monday!


© bild privat

Kommentarer
Postat av: Anna

Har du nån aning om var äppelträdet är inhandlat? Jag funderar på att "återställa" det för att få hämta ett nytt i Aug istället så vi inte dödar det i brist på tomt, alt att de kan ha det ståendes på butiken i väntan på att vi har grovgjort tomten. Om inte annat ska jag ringa och kolla hur vi ska ta hand om det. Måste nog köpa en äppelträdsbok =)

2008-06-11 @ 18:40:36
URL: http://mittlillabo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0