Ingen rast, ingen ro .......

Det finns mer i livet än att öka farten sa en kollega citerat av Gandhi till mig häromdagen. Jo tjena på dig, tänkte jag och borrade ner huvudet i några papper som jag var tvungen att läsa eller kan det varit ett viktigt mail som jag svarade på?
De sista dagarna innan semestern har varit som att springa ett maraton varje dag, med varierat resultat. Igår sprang jag med huvudet rakt in i en betongvägg och så tog den terminen slut. 
Det jag nu undrar är om alla människor, oavsett yrke, gör som jag? Det vill säga arbetar in i det sista för att hinna med och kanske startar ledigheten tröttare än någonsin.

Min första semesterdag startades i ett ångestliknande tillstånd där inte ens lillkillen kunde muntra upp sin mamma. Redan vid halv nio började jag gruva för att ringa min kära vän för att ha ett litet snick-snack.  Det var ju dumt eftersom hon lyckades muntra upp ångest-jaget som inte visste vad hon skulle göra med sig själv. Med lite nyfunnen glädje och kraft var jag redo att blicka fram mot en lång semester! 

Ingen rast ingen ro, men till er som ännu inte fått semester säger jag bara; fika mer och arbeta mindre.




 

Kommentarer
Postat av: Anna

Oj, oj, oj, vad här fikas =)

2008-06-18 @ 22:46:15
URL: http://mittlillabo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0