Trädgårdsbilder



Min filosofi om trädgård och blommor är att det ska vara väldigt snyggt och se välskött ut. I Röda Villans trädgård är det lite sisådär med det. Om man skulle blunda för att en det av gården för tillfället är ett kalhygge i väntan på ett jordlass skulle omdömet vara rätt okej. Charmen i våran trädgård är väl egentligen att det varje år finns möjlighet att förändra och förbättra.
Förra veckan gav sig min mor, stöttestenen i min trädgård,  i kast med att se till att rabatterna fick sig en ansiktslyftning trots vissnande lökväxter. Vi åkte en sväng till Smultronstället  för att köpa en klätterros som är mitt stora projekt i år. Trots total inspirationsbrist hittade jag även några fina perenner som nu förgyller blombänkarna runt huset.

Min pappa som är en hårt arbetande man hade knappt tid att dricka kaffe för han hade så många projekt att utföra förutom att lära sitt barnbarn att säga morfar. Det gick inte riktigt som han ville men härom morgonen när jag vaknade av att sonen ropade på mig sa han det för första gången; mamma, mamma, mamma, mo pa, mo pa, mo pa. Det var bara synd att hans morfar redan hunnit åka hem.


    

Happy Sunday!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0