En kväll på fritidsresor.

När sonen igår lagt sig för natten gick jag ner till sambon som satt med datorn och surfade. "Gå in på Fritidsresor" sa jag för att få bort honom från de extremt intressanta fotbolls- sajterna som för tillfället underhöll honom.
Det blev en helkväll framför skärmen för att hitta en direktresa från Umeå till fjärran land som när man bor i denna landsända är; Bulgarien, Turkiet; Grekland, Mallis och G. Canaria.
Nästa samtliga hotell blev synat i kritiska barnföräldrars ögon för att sonen ska kunna leka och springa utan att ha oss springandes bakom hela tiden. Av det hundratals hotell så återstår nu två alternativ för höstens eventuella sol och bad; ett på Mallorca och ett på Kreta.  Är det någon som har ett förslag vilket alternativ som kan vara bäst?
Två timmar senare och med en massa rabarberpaj i magen var vi nöjda och belåtna med kvällen som vi spenderat tillsammans med fritidsresor.

Happy Thursday


Kommentarer
Postat av: Åse

hej!



Jag kan bara bidra med lite info om rethymnon, som jag tillbringade ett par dagar i under en västra-Kreta-rundtur för ett par år sen.



Helt ok grekisk stad, men faktiskt inget riktigt "special" tyckte jag! Stor sandstrand centralt i stan, som är fin men inte fantastiskt.

Efter att ha bilat runt västra Kreta i mysiga små byar och fina stränder, upplevde vi att rethymnon var en ganska ungdomlig stad. Tror de har ett universitet där? Mycket ungdomar och nattliv jmf med de andra ställena vi var på. Inte för att ni inte är ungdomliga, men med Kids kanske jag hade satsat på det lite mindre mysiga placet. Nu har jag ju inte varit på Mallis men... :)

Kankse föga hjälpsamt.

2008-06-13 @ 14:13:47
Postat av: åse igen

Kollade in bliderna på mallis, ser mycket mysigare ut än vad jag minns rethymnon! Kör på det!

2008-06-13 @ 14:15:14
Postat av: Anna B

Men finns det någon tvekan???? SPANIEN, såklart! Finns inget bättre;)



Vi åker f.ö till Menorca om två veckor (via Arlanda) och vi längtar massor!

He en trevlig helg!

2008-06-13 @ 21:31:59
URL: http://annasresa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0