Ut med julen och in med.........

image25

Ja då var det dags att plocka bort de julpynt vi lyckades få fram i december. På grund av akvariumhaveri så ligger faktiskt hälften av pyntet kvar i lådorna. Fast det kan man icke tro om man besökt oss den senaste månaden. Sambons jättesamling av tomtar har prytt alla ställen  vår son inte når upp till vilket lett till att de står många tomtar på begränsad yta.

Fast imorgon är det "stått" på begränsad yta. För då sussar tomtarna sött i sin kartong uppe på vinden för att vila upp sig till nästa jul.

Snön föll förövrigt över Umeå inatt sådär lagom till man ska stöka bort julen. Jag och sambon ägnade oss åt att visa kvarteret att vi gör tvärt om. Jag skottade den tunga snön som fallit och sambon stod i köket och lagade köttfärssås på renfärsen vi malde förra helgen. Tro att ingen visade sig utomhus när jag skottade, men tre minuter efter jag gått in så var samtliga manliga grannar ute och visade sina muskl...... snöslungor:)


Kommentarer
Postat av: Hjärter Dam

Hade jag haft tid hade jag oxå skottat imorse... istället skrapade jag det nödvändigaste på bilen så att den skulle vara körbar, sen tog jag sats över plogkanten för att ta mig ut på gatan!!

PS... ser du att jag skrivit nytt? ska bli bättre framöver!

2008-01-13 @ 23:35:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0