Lyckliga fisken!

image31

Som jag tidigare berättat så pajade vårt akvarium veckan före jul. Fiskarna har fått ett nytt trevligt hem som är 200 liter större än det tidigare eller som min syster säger "det är ju en hel basäng".
Det som hänt efter detta byte är att fiskarna ser så mycket bättre ut och några har till och med fått mer färg. Ja de trivs helt enkelt med mer yta.

Jag tror att de är lyckliga helt enkelt och appropå lycka så lyckades mina elever idag vinna en delfinal i "Vi i femman". Tro att mitt glädjetjut hördes i radio högt och tydligt. Mina elever gick mot en säker förlust, låg flera poäng efter ett tag. På slutfrågan fick de välja poängfråga mellan 1-5p, den andra skolan kunde inte svara på sin fråga och då kunde mina elever ta en trepoängare och vinna!
Helt underbart och en stund av ren lycka!!!!!! Så även jag ser mycket bättre ut i dag och hoppas att detta håller i sig tills solen sätter färg på mitt ansike igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0