Auktion -bara ett sommar nöje?

image19          image18

Ja syns det inte att det är sommar på bilderna! En riktig auktion utomhus när solen skiner och det är en massa folk som sitter med fikakorgar och brassestolar. Kan det bli bättre?
För visst kan man en kall vinterdag som denna sitta och längta till en riktig gårdsauktion.Tacka vet jag internet som gör detta möjligt!

Mitt favorit ställe är utan tvekan  Jörgen i Kvarna i Arvika! Tyvärr är det lite långt dit eftersom villan står i Umeå, därför förgylls oftast mina söndagar med budgivning på hans auktioner. Jag synar hans bilder varje dag innan auktionen för att kolla om det är något jag missat. Detta slutar alltid att jag på söndagarna sitter med  ganska långa listor med förhandsbud. Det är inte "the real thing" men rätt okej eftersom det blir mer tid för traditionellt familjeliv.
Jag har dessutom lyxen att svärföräldrarna hämtar sakerna åt mig efter auktionerna. Tro att de var glada över att de har ett stort stall när jag ropade in en enorm konditionsmaskin för ett antal veckor sedan......
Porslin är normalt det som jag köper, oftast i mängder, gärna svenskt eller finskt. I Värmland har de inte riktigt samma priser på det finska porslinet som de är i Umeå vilket gör att man kan göra fantastiska fynd.
På så vis kan jag utan att behöva sitta på min brassestol  mitt i vintern gå på auktion, göra fynd och känna spänningen på måndag morgon när jag får reda på vad jag ropat in!


Bilderna är tagna i Högvalta som ligger utanför Arvika. Kom hem med karaff med vita ränder och mycket mycket mer.......


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0