100 bollar och ett tält, 0 feng shui

         



Jag är ett stort fan av julklappar! Jag tycker det är lika roligt att öppna paketen varje år och speciellt paketen som jag inte väntat mig att få. Nu har vi ju dessutom en son som också får julklappar vilket gjorde min julklappshög ännu större. För när man är 1 år så är man inte så intresserad av att öppna paketen utan då kan papper och snören göra hela julafton lattjolajban.

Sonen i huset fick av sina fastrar och farbror ett stort trekantigt tält med tillhörande tunnel, fint fint verkligen men de där 100 bollarna då? Vad ska vi göra av dom tycker ni? När de äntligen anlände till villan två veckor efter jul bestämde jag snabbt att den som drar upp dragkedjan till bollsäcken får hela ansvaret att plocka ihop dem.

Jo jag började snabbt ana oråd för tänk så många saker en ettåring kan få. Huset är nu fullt med leksaker, och i vilket inredningsmagasin kan man hitta ett sånt hus?
Feng shuin har liksom blåst bort - om den någonsin funnits det vill säga. Energiflödet är liksom fast i leksakerna som ligger lite här och där.

Jag har nämligen hört allt om det här med Feng Shui, min kära syster har gått på kurs och praktiserar detta hemma hos sig. För det är ju väldigt viktigt hur man inreder sina rum berättade hon för mig. Hon hade suttit på sin Feng Shui kurs i godan ro och lyssnat fram till det kursledaren berättade att fotografier i sovrummet ska man ju verkligen inte ha. Framförallt inte på döda personer!
Var på min syster viskar till den medhavda väninnan "Betyder det att jag ska ta bort fotot som vi har brevid sängen på min man och den döda älgen som han just har skjutit ?" Väninnan och min syster börjar fnissa hysteriskt vilket inte gillades av kursledaren. Hon  frågade lätt irriterad om dessa damer hade något roligt att berätta för de övriga kursdeltagarna. Min syster bet sig i tungan och berättade om den fantastiska 27-taggare som ligger död på fotografiet i hennes sovrum. Kursledaren skrattade högt och ljudligt och frågade om hon kunde berätta detta horribla exempel på hennes nästkommande kurser.

Ja så kan det gå vissa har bollar och vissa har döda älgar, ingen Feng Shui så långt ögat kan nå!


Kommentarer
Postat av: Åsa Strand

Har just fått veta att detta dåliga exempel på dålig feng-shui finns tryckt i en ny svensk feng-shui bok som har utkommit. Måste på biblioteket och grotta ner mig och se om jag kan hitta exemplet!

2008-01-18 @ 12:42:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0