Utveckling är det alltid bra????

Jag och Sambon har de senaste 48 timmarna inte sovit så bra eftersom vi haft en son som åkt på en virusinfektion. Sonen har inte kunnat andas ordentligt och har därför vaknat var tredje andetag liksom vi.
Sambon fick  mycket tidigt i morse äran att stiga upp med lillkillen för att han skulle slippa ligga och tycka att livet är obehagligt.

Jag fick därför några skönhetstimmar av sömn innan det var dags för mig att stiga upp. Under tiden hörde jag hur mina kära familjemedlemmar segar sig fram på nedre plan. Som vanligt går sambon ut och hämtar morgontidningen. När han sedan kommer in igen hör jag honom fråga sin son " Har du lärt dig att låsa dörren?"

Sonen har alltså tagit sin lilla korgstol och låst ytterdörren när sambon gick ut för att hämta tidningen. Nu har ju sambon alltid hela sitt bohag i fickorna så just idag var det inget problem att ta sig in i huset. Det gäller dock i fortsättningen att vara noga att ta med sig nyckel när man går ut för att besöka brevlådan, soptunnan eller garaget  för jag tror att varken jag, sambon eller låskungen själv skulle vara så nöjd om föräldrarna inte skulle ta sig in i huset.
Jag vet inte riktigt om jag tycker att det var så bra att sonen lärt sig detta, jag får nog be att återkomma om utelåsning någon gång blir ett faktum.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0