Tisdagstema -Last - kommer alltid i andra hand!

image43

Min sambo frågade mig för ett par år sedan hur viktig han var för mig. Då fick jag mig en riktig tankeställare eftersom det finns många viktiga saker i mitt liv!
Först har vi det primitiva som sömn och mat sen är jag dessutom väldigt intresserad av fysisk aktivitet  i olika former. När jag tänkt en stund på detta var jag på det klara att sambon faktiskt var så högt upp på listan att han fick den ädla bronsmedaljen. Problemet var att komma på vad som var viktigast sömn eller mat. Efter jag fick barn har lasten blivit sömn, för det är verkligen en lyxvara!

För er som inte  tittade på "Godmorgon Sverige" i morse kan jag berätta att de diskuterade att folk nuförtiden äter vakenhetspiller. Folk har helt enkelt inte tid att sova. Sover man mindre än fem timmar i en veckas tid  ska man tydligen inte köra bil eftersom man då är lika osäker bakom ratten som en person med för hög promillehalt i blodet.

Nuförtiden är sambon nedflyttad till fjärdeplatsen och detta hände när sonen föddes. Sonen har ju tagit över förstaplatsen för sanningen är att hur trött och hungrig jag än är måste jag ju alltid se till att sonen i första hand är utsövd och mätt för att få en dräglig tillvaro. Det om något är primitivt!
Så kära läsare se nu till att sova och äta ordentligt så ni kan ta tag i resten av listan sedan;)

Happy Thuesday!


Kommentarer
Postat av: Jette

ja.. känner igen det där med sömnprioriteringen i småbarnsåren. Det är bara så!

Hoppas sambon känner sig OK med att vara utanför pallplats !!
:-)

2008-02-26 @ 21:51:38
URL: http://www.jette.se
Postat av: cattis

Så sant... Klart att vissa behov måste täckas i viss prio :-)

2008-02-27 @ 02:26:48
URL: http://livetsomar.blogspot.com
Postat av: emma

En väldigt söt last det där :)

2008-02-27 @ 18:17:24
URL: http://rubyblue.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0