Pollymuffins

Jag berättade för några veckor sedan om detta fantastiska recept på Pollymuffins. Dessa är riktiga drömmar att förvara i frysen för att plockas fram och servera till gästerna som är på besök. I receptet är det citronskal, det hoppade jag över! Baka och njut!




150 g smör
2 st ägg
1.5 dl strösocker
1 tsk vaniljsocker
2 dl gräddfil
1 st citron, skalet
3 dl vetemjöl
1 dl kakao
2 tsk bakpulver
1 nypa salt
1 påse Polly


Gör så här

1. Sätt ugnen på 175 grader varmluft om du vill göra stora muffins, och 200 grader varmluft om du vill göra små.

2. Vispa ägg, strösocker och vaniljsocker poröst. Rör ner smält smör, gräddfil och rivet citronskal. Blanda vetemjöl, kakao, bakpulver och salt och rör ner i smeten.

3. Placera ut pappersformar i en muffinsplåt. Fyll muffinsformarna till 2/3 med smet.

4. Stick ner några Polly i varje form (tryck ner dem ordentligt).

5. Grädda i cirka 20 minuter om du gör stora muffins, 12-15 minuter om du gör små.

Happy Sunday!


Kommentarer
Postat av: Soffan

Åh guuuuuuuud så gott!!

Nu ligger pepparkakor och saffransbullar pyrt till!

2008-12-08 @ 19:53:32
URL: http://zoffis.blogg.se/
Postat av: Nina

Efter att ha provat så kan jag bara instämma i föregående talar: guuud så gott! Och saffransbrödet var inte illa det heller!

2008-12-09 @ 20:53:35
Postat av: Jajja

Nu har jag läst väldigt länge om Pollymuffins. Nu skulle jag vilja se en bild på en pepparkakspojke:-)



Puss, kram och Very Merry Christmas!

2008-12-21 @ 00:07:35
URL: http://jajjas.blogg.se/
Postat av: Anna

Dom är säkert jättegoda men...det ser precis ut som det jag tömmer ur diverse påsar och drän på jobbet...kanske man måste testa receptet ändå =)

Postat av: Petra C

MUMS!

Tack för kommentaren på min sida. Nu letar jag reda på ett papper så jag kan skriva ner detta och prova till helgen.

2009-01-13 @ 20:08:28
URL: http://petracanberger.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0