Herre, vad gör jag med mina vinbär?

Ibland har man verkligen tur med vädret och ibland inte. På förmiddagen var hela familjen ute och njöt av solen och den tidiga höstvärmen. Efter lite melliskaka var det läggdags för lilleman och då hörde jag droppande ljud mot fönstret. Nu verkar hela himlen öppnat sig och regnet studsar på asfalten. Det innebär att jag istället för att vara ute och fixa på gården kan sitta inne med min kaffekopp, kaka och blogga en liten stund. Stackars, stackars mig:)

Härom dagen surfade jag runt på olika bloggar och hittade ett recept på en vinbärskaka som inte såg allt för krångligt ut. Jag har ju det där stora överskottet vinbär som jag tidigare berättat om. Det jag upptäckt är att det inte finns så många recept som inte är gelé, saft eller avancerade kakrecept med 20 olika ingridienser. Nu är kakan gjord och trots att jag glömde bakpulvret så måste jag verkligen ge kakan toppbetyg.



Vinbärskaka

150g smält smör
3 dl socker
3 ägg
1 tsk vaniljsocker
0,5 tsk bakpulver
3 dl mjöl
1-2 dl röda vinbär

Blanda ihop ingridienserna och strö över vinbär innan du sätter in den i ugnen. 40min i 175°

Nu ska jag surfa vidare efter nya vinbärsrecept!

Happy Saturday

Bild privat

Kommentarer
Postat av: Nina

Lika väder i stan. Min efterlängtade löptur startade med pigga (kanske lite överdrivet) ben och solsken men avslutades med håll och ösregn...

Ska överväga att baka mig en kaka som tröst =)Receptet borde ju fungera lika bra med rabarber.

2008-08-30 @ 13:04:14
Postat av: Johanna

...och jag som är hemma hos mor och far behöver inte ens baka själv. Det finns alldeles för mycket gott att äta ändå :)

2008-08-30 @ 14:00:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0