Antikgaraget.

De sista dagarna har jag och sambon packat upp och flyttat runt på våra fina onya saker. På semestern föddes idén om att starta en tillfällig antikaffär i garaget. Sagt och gjort har vi nu i dagarna tre ställt i ordning och burit saker kors och tvärs så snart är den lilla affären redo för "grand opening".

I all hast åkte vi till Piteå för att hälsa på sonens mormor och morfar. Det innebär också tidig lördagsmorgon med loppisbesök. Klockan ringde halv sex för uppstigning. Min stackars mamma vaknade dessutom för att hon trodde att det var inbrottstjuvar på besök i köket innan hon insåg att det bara var lilla jag.

Det enda som var synd var att jag inte var ensam som skulle fynda. När vi kom till parken var det nog faktiskt fler som skulle köpa än sälja på plats. Det bästa och snyggaste fyndet var två designade 60tals gardiner i Marimekkostil från Borås Textil som bara var helt underbara.

Kommentarer
Postat av: Nina

Kul att ni gör slag i saken, när öppnar ni??? Jag och Alexander vill komma och botanisera bland era fynd!

2008-08-02 @ 22:06:36
Postat av: Anna

Vi körde förbi erat garage i lördags! Nu vi får göra en ny biltur då butiken öppnar. Meddela när du har öppet bara =)

2008-08-04 @ 21:29:43
URL: http://mittlillabo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0