They call it a kick!

Jag borde ha anat oråd när min novemberkaktus började blomma förra veckan. Den var så fin med sina blommor, vädret var fint och snön smälte.....
Idag när jag kom körandes genom byn mötte jag en flicka på spark på väg hem från skolan. Vintervyn var som hämtad ur någon av Elsa Beskows vinterberättelser. Vårträdgårdarna från förra veckan är åter igen täckta med snö och gatorna har perfekt sparkföre.
Nu äntligen när vårkänslorna började plantera sig i huvudet är det inte riktigt lika kul med snö. Till och med en så rolig aktivitet som sparka på en riktig spark känns helt fel.

Jag passar på att önska alla bloggbesökare en trevlig helg med en lite blomma!

image72


Kommentarer
Postat av: Jajja

Jag hörde fåglarna kvittra imorse o jag såg nästan solen kika fram nu i eftermiddag.. så snart, snart :)

2008-04-11 @ 23:13:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0