Söndagsvärk

image73

Vi är sjuka min son och jag. Vi har drabbats av en elak bacill som satt sig i halsen och gjort oss allmänt hängiga. Idag är det rejält synd om oss, sonen sover varannan timma och jag hoppas att han inte har samma huvudvärkshjälm som mig som trycker runt pannan .

Igår var jag och sonen på utflykt. Vi tog bilen två mil inåt landet bortom Flurkmark för att grilla tillsammans med kompisarna. Eftersom att fotbollspappan var upptagen hela dagen åkte vi trots att jag visste om att vi inte var så krya. När vi kom fram var sällskapet i full färd med att skotta fram grillplatsen vilket kan ses som lite konstigt så här på vårkanten men så var det. Sonen sattes på ett liggunderlag med hela russinburken medan de fixades med ved och eld. När vi tre bistått varandra med våra allra bästa eldningstips fick vi en ordentlig eld som vi senare kunde grilla falukorven på. Det som till slut blev höjdpunkten på hela utflykten var de fantastiska marshmallowsen som grillades och klämdes fast i mariekexen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0