Panikkänsla i Röda Villan.


Igår var jag i Skellefteå på föreläsning och när jag kom hem sken solen fortfarande. Min kära sambo som under vinterhalvåret inte är ute i onödan tyckte att vi skulle ta en promenad. Vi tog vägen förbi lanthandeln för att hämta mina beställda sommarkläder. Sonen sprang delvis från brevlåda till brevlåda för att putta på locken och jag passade på att plocka upp mobiltelefonen ur fickan för att ta en del nya härliga vårbilder. Det var verkligen en härlig kväll .

Den härliga kvällen blev till morgon och det var dags för sambon att åka till jobbet. Det är alltid en liten procedur av ritualer; det ska pussas, det ska vinkas och sen ska man söka reda på bilnyckeln. Idag var bilnyckeln helt försvunnen. Aha tänker du då, ta reservnyckeln! Reservnyckeln har varit borta i över ett år svarar jag då.
Sammanbrottet var nära och det söktes i två timmar efter nyckeln och två svängar med cykeln runt byns gator blev det. Ingen nyckel hittades och vi var tvungna att putta den 1,5ton tunga bilen för att sambon skulle kunna ta sig ut med den andra bilen. Jag var helt övertygad om att nyckeln skulle vara borta för alltid och såg tusenlapparna försvinna ur plånboken.
Tro då att jag nästan började gråta när jag hittade nyckeln på eftermiddagen. Mellan två korgar på hatthyllan låg den och väntade på att hittas. Så imorgon är det vi som tar bilen in till staden för att fixa en reservnyckel.

Happy Thuesday.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0